Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Tampereen Luontokauppa Oy, y-tunnus 2422502-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteessa www.tampereenluontokauppa.fi olevan ostoskorin kautta.

Käyttäjätilin luominen ei ole pakollista.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Kun tilaus on rekisteröitynyt järjestelmäämme, saat automaattisesti sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet mm.

  • Tilauspäivän
  • Tilausnumeron
  • Toimitustavan
  • Tilatut tuotteet

Mikäli loit itsellesi käyttäjätilin, voit tarkastaa tilauksesi sisällön kirjautumalla tilillesi.

Tilauksen maksu

Kaikki tilaukset tulee maksaa ennakkoon.

Tampereen Luontokaupan verkkokauppa käyttää maksujen vastaanottamiseen Paytrail Oyj:n tarjoamaa maksunvälityspalvelua.

Käytettävissä olevat maksutavat ja niiden kuvaukset löytyvät Maksutavat-sivulta.

Toimitusaika

Pyrimme viemään tilatut tuotteet kuljetettavaksi viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Toimitustavasta riippuen kuljetukseen menee yleensä 1 – 3 vuorokautta.
Tuotteet ovat tilaajalla normaalisti 2 – 5 arkipäivän kuluessa.

Poikkeavista toimitusajoista informoimme asiakasta sähköpostilla.

Toimitustapa ja toimituskulut

Kaikki tilaukset toimitetaan käyttäen Matkahuollon tai Postin pakettipalveluita: Postipaketti / Postin kotiinkuljetus / Lähellä-paketti / Bussipaketti. Veloitamme lähetyksestä painon mukaiset toimituskulut, noudattaen Postin tai Matkahuollon hinnastoa. Näet tilauksesi toimituskulut valitessasi toimitustapaa.

Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin ja Lähellä-paketin maksimimittoja suuremmat lähetykset lähimpään Postin tai Matkahuollon toimipaikkaan.

Palautusoikeus

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Asiakkaan tulee aina ennen palautusta tehdä kirjallinen palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen luontokauppa@gmail.com. Palautusilmoituksessa tulee aina ilmoittaa tilausnumero.

Mikäli palautuksen syynä on virheellinen tai väärä tuote, on palautus ilmainen. Jos palautettavat tuotteet ovat virheettömiä ja oikeita, veloitamme palautuksesta aiheutuneet kulut kokonaisuudessaan asiakkaalta, ellei muuta ennen palautusta ole kirjallisesti sovittu.

Palautusosoite:
Tampereen Luontokauppa Oy
Laukontori 4
33200 Tampere

Noutamattomat paketit
Jos asiakas ei peruuta tilausta ennen toimitusta ja jättää paketin noutamatta, veloitamme tästä 15,00 euroa, joka vastaa noutamattomasta paketista aiheutuneita todellisia kuluja.

Pakkaus
Palauta tuote aina alkuperäispakkauksessaan. Pakkaus on tuotekohtainen ja sisältää tuotteen toimintaa selventäviä kuvia/tekstejä/käyttöohjeita sekä suojaa herkkiä tuotteita. Alkuperäispakkauksella ei tarkoiteta kuljetuspakkausta, joka ei ole tuotekohtainen ja jonka tehtävänä on ainoastaan suojata tuotetta kuljetuksen aikana. Mikäli tuotteen pakkaus tai tuote ei ole asiakkaan toiminnasta johtuen myyntikuntoinen, pidätämme oikeuden olla hyvittämättä tuotteen täyttä hintaa (arvonalennus 0 – 100%).

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan asiakkaalle käyttäen samaa maksutapaa jolla tilaus on tilattaessa maksettu.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen luontokauppa@gmail.com tai postitse: Tampereen Luontokauppa Oy, Laukontori 4, 33200 Tampere. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Jos paketti on vioittunut Postin tai Matkahuollon käsittelyssä, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljettavalle taholle.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tampereen Luontokauppa Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti ja niitä ei luovuteta ulkopulisille.